Minor Denemarken

Erhvervs­akademi Køben­havn

De minor

In Denemarken heb ik de minor 'Digital Product Development' gevolgd op de universiteit Erhvervsakademi Køben­havn, dat is gelegen in Kopenhagen. Gedurende 5 maanden werkte ik tijdens de minor aan vier projecten voor verschillende Deense opdrachtgevers. Momenteel ben ik nog bezig met deze minor.

Danish Red Cross App

Het Deense Rode Kruis was op zoek naar een digitaal product dat het makkelijker maakt voor jongeren om vrijwilligerswerk te doen. Het doel was om senior vrijwilligers van de Rode Kruis winkels in staat te stellen specifieke taken aan te maken, zodat jongeren niet meteen volledig vrijwilligerswerk hoeven te doen, maar ook kortdurende taken van bijvoorbeeld drie uur kunnen uitvoeren.

Samen met mijn 6 teamleden werkte ik met de Scrum methode aan een mobiele app en een webapplicatie voor desktop. Ik was product owner van de mobiele app. In deze rol stelde ik de product backlog op en beheerde ik de sprints in de software Scrumwise. Daarnaast nam ik de leiding over het design en prototype in Figma.

Managen van backlog, sprints en taken in Scrumwise

Inzichten die we kregen uit deskresearch en interviews zijn omgezet tot persona's en userstories. Ook werkte ik aan een userflow en wireframes om ideeën uit te schetsen en te presenteren.

Userflow en wireframes

Een deel van het team werkte aan het realiseren van de app in het codeer programma Microsoft Power Apps, terwijl ik werkte aan het design en het werkend prototype in Figma. Hiervoor heb ik een mini design system opgesteld en gekozen voor een andere style guide dan die van het Rode Kruis, om de app een moderne en verse uitstraling te geven. De app heb ik zo eenvoudig mogelijk ontworpen zodat deze snel en gemakkelijk te gebruiken is.

Kies bij het login scherm voor 'Sign up' om de onboarding flow te zien.

Door middel van geavanceerde prototype technieken kon ik de app laten aanvoelen als een echte app, waardoor we veel waardevolle usertest data konden verkrijgen. Hierdoor kon ik het product nauwkeuriger verder ontwikkelen en konden we een waardevolle versie aan de opdrachtgever presenteren.

Daarnaast ben ik bezig geweest met de marketing van de app. Ik heb flyers, poster's en instagram posts gemaakt om meer klantbewustzijn te creëren.

One Way Bike Tours Website

Het kleine fietsverhuurbedrijf One Way Bike Tours had een probleem: klanten konden op de website niet goed vinden welke informatie ze nodig hadden en vonden de aangeboden dienst onduidelijk. Het bedrijf positioneert zich liever als een aanbieder van avontuurlijke fietstours dan als een gewone fietsverhuurder. De zwakke communicatie van hun website zorgt voor veel vragen rondom de dienst van One Way Bike Tours. Dit zorgde voor klantverlies en een onnodige drukke klantenservice, die ze nauwelijks kunnen onderhouden.

De ineffectieve website van One Way Bike Tours

Ik en mijn team kregen de taak om een nieuwe website te maken voor One Way Bike Tours. Door middel van de design sprint methode werkte ik twee weken aan sketches, userflows en een prototype in Figma. Dit prototype heb ik uiteindelijk omgezet tot een echte website in Framer. In mijn rol als Design Lead nam ik de leiding over visual en UX designbeslissingen, terwijl ik het team ondersteunde met feedback en tips over Figma en Framer.

Nieuwe website voor One Way Bike Tours

De nieuwe website is voorzien van een duidelijk structuur en er is nagedacht over de weergave van informatie & CTA's (call to actions). Na verschillende user test kon ik concluderen dat de website inderdaad verbeterd was.

De website is een project van 2 weken en dus niet volledig geoptimaliseerd.